tisdag, oktober 26, 2010

Förr och nu

Tänkte att absolut var på tiden att publicera lite tidsdokument. Bilder från förr och bilder från nu, på samma motiv. Gick förbi Gurkparken idag, det gör jag visserligen nästan varje dag eftersom den ligger nära jobbet. Visste att jag hade ett gammalt vykort över Gurkparken liggandes på datorn, så jag tog en bild för att jämföra. Hur gammal vykortet är kan jag inte exakt svara på. Skulle tippa på 50-tal. Men man kan snabbt konstatera att det var bättre förr. Åtminstone i Gurkparken.


Gurkparken - 50-tal (?)


Gurkparken - 2010

Hur kan det gå såhär illa undrar jag? Först en fin park med fontän och damm och allt och nu bara en stor grön yta. Varför är det dammen och fontänen borta? Nu har jag en annan plan för parken. Den borde byggas om till en badplats. En stor, central badplats med tempererade pooler. Vilken succé det skulle bli. Speciellt med tanke på att det inte finns något bad som ligger centralt i Söderhamn.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.